31 juli: lekker niksen

31 juli 2013 - Pattaya, Thailand

Om kwart voor 7 zijn we al klaarwakker. En het plan was om tot 8.00 u uit te slapen. Onze biologische klok is helemaal ontregeld maar ik voel me prima. De kinderen zijn ook al op en we gaan lekker ontbijten. Een piepklein zonnetje breekt door en we lopen naar ons prachtige strandje. Het is er heerlijk. Lekker windje en rustig. We zitten een heel eind van de stad en genieten van de rust. Rond het middaguur is het weer volop bewolkt maar het blijft warm. We pakken onze koffers voor de zoveelste keer in. We mogen met de hele groep verkassen naar de bungalows met veranda die net buiten het resort liggen. Het ziet er prachtig uit allemaal. We zaten al prima maar dit is echt leuk om de vakantie in af te sluiten. Er loopt een zwembad tussen de bungalows door en we kunnen makkelijk van de ene naar de andere bungalow oversteken. Ik zie nu al voor me hoe de flessen rode wijn en Pringels van terras naar terras gaan vanavond! De kinderen lunchen met elkaar aan het strand. Die willen ons er niet meer bij hebben. Wat zullen ze elkaar missen bij thuiskomst. Er zijn echte vriendschappen ontstaan.

Marco stuurt een geweldig leuk filmpje van een zwemmende Borat en Cooper. De begeleidende filmmuziek is om te gieren. Ik zie Stijn stiekem emotioneel worden bij het zien van zijn 'kind'. Borat ziet er goed uit maar dat kan ook niet anders. In dierenhotel 'Hulsterweg' is het een walhalla voor dieren.

Stijn voert weer het hoogste woord. Hij heeft goed geslapen nadat hij nog een flinke pijnstiller had ingenomen. Vandaag kan hij zonder. Het lijkt erop dat deze kuur wel aanslaat. Vanavond gaan we met 1 ander gezin naar een lady boy show. Daarna Pattaya stad verkennen en een hapje eten. De stad van de jonge hoertjes. Ik ben benieuwd wat we daar allemaal aantreffen. Morgen verslag van dit alles. Mijn boek roept. Oh zalig, dit is vakantie!!

Valerie

1. Iedje:
    31 juli 2013
    Wat fijn dat Stijn weer het hoogste woord heeft. Bedank de huisarts Paul van mij!!! Ik heb behoorlijk in de piepzak gezeten. Ik zag al een potje met ontlasting naar het lab gaan hier voor een kweek. Dissenterie enz. alles ging door mijn kop. Ik heb dan ook veel gehoord en gezien bij Sindbad Reizen in die 24 jaar! Maar gelukkig valt het mee, hoop ik.
    Wat leuk die bungalows. Dat wordt een goede afsluiting van de reis. Ik ben benieuwd hoe jullie de lady-boy show vonden. Ze zijn allemaal bloedmooi en sexy. En de hoertjes in Pattaya, ja daar heb ik meelij mee, ondanks dat de Thaise cultuur hierover anders denkt. Een dikke Duitser met op iedere knie een kind van 13 á 14 jaar, dat vind ik walgelijk. Ik kon in ieder geval die kerels wel de nek omdraaien. De meeste van deze meisjes/vrouwtjes zien er uit als poppetjes, heel frêle, maar vergis je niet, het leven heeft hen behoorlijk verhard. Vind je het gek? Ik ben dan ook benieuwd wat jullie ervaring en zienswijze is. Kijk er maar doorheen. Lieverds geniet nog even van deze luie dagen. Morgen is waarschijnlijk de laatste reislogger, of vergis ik me? Ik lees het morgen wel. Dikke kus.