1 aug: Pattaya by night

1 augustus 2013 - Pattaya, Thailand

De lady-boy show was een ervaring om nooit te vergeten. Een mix tussen een foute Joop van den Ende productie en een hele foute karaoke show. We hebben onze ogen uitgekeken. We waren maar net op tijd omdat het verkeer richting Pattaya helemaal vast stond. De zaal zat propvol met mensen van Aziatische afkomst en veel uit de buurt van India. Eerlijk is eerlijk, het podium was prachtig mooi, de kostuums kunstwerken om te zien maar het playbacken was abominabel slecht. De rest van de aanwezigen had daar geen last van, want het publiek ging massaal uit zijn dak! Het was moeilijk te geloven dat al die 'vrouwen' op het podium mannen waren. Echt prachtige dames, zo fijntjes en grazieus. Het had ook wel iets engs. Na afloop van de show kon je buiten met ze op de foto. Stijn en Lukas gingen het wel even fixen. Zo dichtbij moesten ze er niks meer van hebben en met een rood hoofd en enigszins ongemakkelijk werden ze door ons gefotografeerd. Van de grote mond net daarvoor was niks meer over!! Uiteraard wilden ze geld. Ik griste wat uit mijn portemonnee en voor ik er erg in had was het hele stapeltje kleingeld uit mijn hand gegrist. Wat een kl... wijf riep ik hard uit. Hard wereldje hoor. Ik vraag me af in hoeverre ze dit vrijwillig doen. Welke man wil er nou borstimplantaten en een piemel? Raar sfeertje daar maar leuk om meegemaakt te hebben.

Daarna snel het drukke centrum van Pattaya in op zoek naar een restaurant. Wat ben ik blij dat we ver van deze stad afzitten. Er heerst een heel raar bijna vijandig sfeertje. Overal louche tentjes, schaars geklede meisjes, en veel herrie en reclame op straat. Langs de boulevard zien we oude europese mannen aan tafeltjes zitten met meisjes van hooguit 14 jaar. Walgelijk om te zien. We proberen de kinderen er een beetje voor af te schermen maar ze hebben al snel door wat zich hier afspeelt. Stijn is des duivels en vindt het te erg om aan te zien. Hij moet zich inhouden om de mannen niet aan te spreken en weg te trekken bij de grietjes. Ik leg hem uit dat dit ook Thailand is en dat wij het ook erg afkeuren maar dat er hier anders over wordt gedacht. Neemt niet weg dat ook wij heel erg te doen hebben met deze meisjes.

We vinden een prima restaurant waar uitsluitend Thais eten op de kaart staat. Smullen weer.

Vandaag lekker kalm aan gedaan. Vanochtend alvast begonnen met de koffers leeg te maken, was te sorteren enz. Altijd een hele klus. Hoe krijgen we alles er weer in? We hebben mazzel. Geen regen en de zon laat zich regelmatig even zien. Dan is het goed vertoeven aan ons strandje. Het is helemaal niet druk. Hier is het nu laagseizoen. De kinderen trekken de hele dag met elkaar op. Die zien we overdag nog nauwelijks. Zo meteen gaan we met z'n allen eten aan het strand. Ons afscheidsetentje want morgenavond eten en slapen we in het airporthotel. Geen leuke plek voor een afsluitend diner. Morgenochtend staat de olifantenrit nog op het programma.Dat pakken we nog snel even mee voordat de koffers echt ingepakt moeten zijn!!

Valerie