21 juli: vliegen van Hoi An naar Nha Trang

21 juli 2013 - Nha Trang, Vietnam

Vandaag "uit mogen slapen" tot 7.30 uur. Na een uitgebreid ontbijt gaan we om 9.30 uur met een busje naar de Marmer Mountain. Het is al bloedje heet buiten. En dat terwijl het nog steeds bewolkt is buiten. De Marmer Mountain ligt op weg naar het vliegveld in Danang van waaruit onze volgende vlucht gepland staat. De mountain is een rotsformatie van marmer waar vroeger tempels in geplaatst zijn voor Boeddha. In de bergen zijn grotten die tijdens de Vietnam oorlog gebruikt zijn als schuilplaats voor de Vietcong. De gaten van de bomaanslagen zijn op sommige plaatsen nog goed zichtbaar! Het is flink klimmen en de temp is inmiddels zo opgelopen dat we liters water wegdrinken om niet onwel te worden.

Onder aan de trappen wordt geprobeerd om ons van alles aan te smeren. We lopen een paar honderd meter door en nemen een kijkje bij een marmerfabriekje. Het mag eigenlijk geen naam hebben. Meer dan een overdekt achterplaatsje met een ouderwets uitziend draai- slijpmachine is het niet. Maar er worden prachtige dingen gemaakt van echt marmer. We kopen een paar souvenirs en rijden verder naar het vliegveld. Onderweg stoppen we voor een snelle lunch. Binnen de kortste keren verschijnen er schalen met heel veel lekkers. Meestal eten we hier 's middags warm en 's avonds weer. Natuurlijk anders dan in Nl maar geen straf gezien alle lekkere gerechten. Het eten met stokjes lukt inmiddels aardig bij ons allemaal.

Om 13.00 uur zijn we in Danang voor onze vlucht naar Nha Trang. Een vlucht van ruim een uur van ong 600 km. Met de bus zou het meer dan twee hele dagen duren vanwege het ruige gebied. Om 14.00 uur hangen we al in de lucht. Ik word niet heel blij als ik het vliegtuig zie ... Een kleintje van Vietnam Airlines met twee propellors. Een soort grote Cesna dus. Ha, ha een hele grote dan. De vlucht valt mee. Omdat we niet zo heel hoog vliegen hebben we een prachtig uitzicht over de vele rivieren en het groene landschap onder ons. Vijf minuten voor landing betrekt de lucht en we staan net op tijd op de grond voordat de volgende bui naar beneden komt.

Het is ong een dik half uur rijden naar het hotel Hai Au. Het ligt op 100 m van het strand. Hopelijk is het morgen mooi weer zodat we een duik kunnen nemen. We hebben morgen niks op het programma staan. Dat wordt dus even zwemmen en dan de stad in. Het is nu half 7. Het is al pikkedonker terwijl ik dit typ op ons balkonnetje. We gaan lekker eten

1. Mat en Lin:
    21 juli 2013
    Hej Val, en de rest ;)
    We vroegen ons af of je een tandarts had gevonden, aan je foto in het vliegtuig te zien had je behoorlijk kiespijn :) Het ziet er echt gaaf uit allemaal. Mooie trip wat jullie aan het maken zijn. We hopen dat jullie ervan genieten. Xxxx Mat en Lin
  2. Iedje:
    21 juli 2013
    Ik begin maar opnieuw (werd er afgegooid). Valerie je ziet er geweldig uit op de foto (Sabien natuurlijk ook), maar met Valerie bedoel ik, dat ze zonder angst uit haar ogen kijkt. En dat in een kist met 2 propellers. Dat wordt een eitje op de terugweg met Air France. De vlucht was beslist geweldig zo laag vliegend over rijstvelden heen enz. Prachtig uitzicht. En geen programma morgen? Kan niet, Stijn verzint wel iets. Die is inmiddels gewend om 6 uur op te staan. Dus zet jullie maar schrap. Jullie vinden het warm in Vietnam, maar hier idem dito. Heerlijk, net op de fiets nog 33 graden...., Maar natuurlijk minder interessant dan bij jullie. Ik reis de hele dag mee (ik laat de reisbeschrijving nauwelijks los). Waar blijft er een foto van Sjak??? Jongens, een heel fijne "rustige" dag morgen. Kus van mij.