26 juli. Naar Cambodja, Angkor Wat

26 juli 2013 - Siem Reap, Cambodja

Stijn heeft afgelopen nacht veel last van hoge koorts gehad, maar in de ochtend ging het weer redelijk goed. Valerie heeft de gehele nacht naast Stijn gelegen en is nu erg moe van het weinig slapen. Paul die met ons meereist is huisarts en komt nog even bij Stijn kijken en geeft hem twee pillen waardoor hij zeker geen last gaat krijgen van teveel toiletbezoek op momenten dat het niet kan. Om 9.15 uur vertrekken we naar het vliegveld van Saigon om te gaan vliegen naar Siem Reap in Cambodja. Om 11.45 uur gaan we de lucht in met Cambodja Airlines in een Airbus naar Siem Reap. Alles gaat heel voorspoedig. Eenmaal in de lucht moeten we twee formulieren per persoon invullen om het land in te mogen. Wij hadden nog visium voor Cambodja en moeten nog een extra formulier invullen en inleveren samen met 80 dollar. Daarna gaan we in de rij en zijn er zeker 10 mensen bezig geweest voor ons visium. Het gaat redelijk snel en na wat stempels in het paspoort mogen we Cambodja in. Het rare is dat ze hier met amerikaanse dollars betalen. Snel pinnen en samen met de nieuwe gids naar Banteay Srei. De weg naar de tempel is goed en de natuur is prachtig. Je ziet wel dat de Cambodjanen minder rijk zijn dan de Vietnamezen. Ze hebben alle te eten, maar meer dan dat is het niet. Bij de tempel hebben we heerlijk zitten eten en daarna de tempel bezocht. Echt heel mooi en indrukwekend. Knap hoe ze dit 900 jaar gelden gebouwd hebben! Daarna op naar het hotel in Siem Reap en om 18.15 uur staan we voor de deur. De kinderen duiken snel het zwembad in en wij gaan snel douchen. Om 19.30 uur gaan we met z'n alle eten bij de Red Piano, een beroemd cafe/ restaurant in Siem Reap. De eigenaar is een Belg en op de kaart staan uiteraard Belgische gerechten. Het draadjesvlees in bier staat er ook op en al snel valt mijn keuze hierop. Het was echt te gek. Heel lekker!!!!!. Siem Reap heeft veel westerse invloeden. De pub street waar de Red Piano in ligt kan ook zo in Spanje liggen. Na het eten slenteren we terug en gaan lekker slapen. Morgen de gehele dag naar Angkor Wat. Is geen straf, de tempels zijn prachtig, de natuur erom heen is mooi.

Sjak

1. Marco:
    26 juli 2013
    Valerie heeft de vlotte pen, maar Sjakkie doet het niet slecht.
  2. Iedje:
    26 juli 2013
    Fijn dat jullie Stijn niet achter hoefden te laten.... Stel je toch voor! Valerie slecht geslapen, maar deze moeder ook. Stijn zal zich het rotst gevoeld hebben deze nacht. Jullie hadden het niet beter kunnen treffen met huisarts, internist, apotheker en medisch bioloog in de groep !! Houd het een beetje kalm morgen, want de excursie naar het UNESCO Werelderfgoed Angkor Wat en de Ta Phrom tempel duurt niet de hele dag.
    Sjak je hebt je verhaaltje prima op papier gezet. Je ouders nog gebeld vandaag. Alles prima, ook met Borat. Hebben jullie nog wel voldoende ruimte over om alles in je op te nemen? Na al die reisloggers zal er nog wel voldoende zijn om te vertellen. Kusxxxxxxx